Tuesday, January 11, 2011

hari lukis2

semalam cuti,
hari ni xde kelas melainkan kelas ko-q (kokurikulum)

sebagai pelajar yg berbakat dalam bidang lukisan dan selalu perasan lukis cantik padahal hempeh aku pilih klas kraftangan..

for now, aku happy lah jugak masok kelas tu (padahal baru sekali)
bagi ayu yang pilih untuk masok klas yg sama dengan aku,
tujuan die sebb nk buat anyaman sebb dia mmg anti tahap parasit untuk lukis..

last2 rupenya bukan klas kraftangan, tp buat batik..
teros tgk aku,
"naimah, jom ambik borang tukar gi klas taekwondo"

aku buat2 x dengar je.. muahaha..
sebb aku mmg suka ngn batik..
dan terpakse lah die ddok kt situ dengan aku..

dan macam budak tadika, pegi kedai buku beli drawing block dengan pensil warna..
aku bli yg kecik sekali..


x sangka warna pensil pon dah mahal sekrang..
dlu klau kt skolah rendah,
sape yg ade pensil warna 24 btang, 36 batang,
dah kira anak orang kayalah tu..
nk pinjam pon takot..
klau buat patah lagilah..
mmg cuak je muke..
pastu pesan2 lagi
"jangan tekan tau"
x pon klau x nak bagi pinjam
"mak kami x kasi orang pinjam"

alahaaaiiiii, comelnye care kedekut budak2 kan..

si ayu yg kluar pegi shopping beli 24 batang punye..
naimah: lah cakap x suka lukis, beli lagi dahsyat dari aku
ayu: aku suka warna je.. nnt ko lukis aku warna..

ye lah tu.. buat ape beli banyak2 padahal nk gune sikit je cik ayu..
dahla bapak mahal..
almaklum budak2 biasiswa Yayasan Tenaga Nasional tengah kaye raye..
blanje aku sekali nnti ayu...

pagi ni sebenarnya aku nk ikot nora, tehah n dila kluar jalan2 utm..
cam lawak je statement tu..
diorang pertama kalinye nk sewa kete n try bawak kt area jb ni..
aku yg semlm berkobar kobar nk ikot sekali bangun pagi,
pegi bilik diorang. tgk2 dah kunci..
DIORANG TINGGAL AKU!!!

CET3!!!
sedih aku..
baru nk naek kete..
(mcm x pernah naek)

dengan alasan diorang dtang bilik aku tgk aku tgh tido..
padahal aku bukan tido btol2 (ye ke???)
tgh tunggu msg diorang bile nk pegi..

mmg lah lewat sket bangun..
dah semlm aku dengan tekunnya study instrument sampai pkol 3..
apesal rajin sangat study instrument, mungkin sebb DR Tan tu hensem sgt kot..
hahaha..
(seriously charming! [i'm dead])

xpe lah, dah xde rezeki aku nk naek kete pagi ni...
lpas ni sewa kete ajak lah aku...
x nak naek teksi lagi (berlagak nak mati)

petang ni aku akan start lukis2 kt drawing block tu..
lalalallaa..
(pesal happy ni)
nnti aku upload gambo kreativiti aku tu ye (jgn pengsan)

ouh ye, kan aku ade mention pasal photo diary yg aku tgh bergiat aktif tu kan..
here's some of the pictures..
(xleh tunjuk byk2, bahaye)


simple je lah..
seriously sgt best..
try it out!!
bg those yg ade printer tu snang lah..
jgn pulak korang rajin sgt nk pegi kedai gambar tiap2 hari..
klau ade glossy paper sgt best..
tapi bajet kne tinggi sket lah..
tapi klau A4 paper pon boleh je..

nnti aku post pasal kebangangan kelas TITAS online semalam..
serius kelas mcm ni mmg x bermotif..
pening kepala aku!

k, get to go~

kampunggal~
lapar3x.. ayu cepat balik.. mne nasi aku.. :P

No comments:

Daisypath Friendship tickers