Sunday, November 28, 2010

happy burfday besties

tanggal 27/11/1991,

baru aku sedar lahirnya 3 orang budak yg dah ditakdirkan untuk jadi kawan baek aku..
cet!! knapa tarikh sama, kan dah susah nk bahagi masa aku yang gold digger ni untuk mereka ber three..
MSN Onion Icon
first, my beloved bestie nor saziela..
the one who i always borrow her shoulder to cry and her tissues to wipe my tears.. and will always be beside me no metter what.. (love this damn much)

second dzulfadhli, my petite little friend yang the only kedahan dlam kelas aku masa asasi..
yang selalu nk cari gadoh dengan tumbesaran aku yang terbalik dengan dia..

n the third, just knowing her for 5 months, atiqa edayu..
orang yg jadi selalu ada dengan aku time nk pegi kelas..
bilik sebelah bilik aku, n the one i trusted most among my friends in my course..

ni kek yang aku dengan budak ber 4 buat..
comey x??? untuk ayu (atiqa edayu)..


korang nk tau ark mcm mna kitorang buat..
meh3 nk share..
(aku rase korang smue dah tau pon mcm mna nk buat, tapi x kira, aku nk gtau jugak!)

bahan2;
serbuk milo, susu, gula (bahan A)
coklat, kacang, pewarna (bahan B)
agar agar, pewarna, gula (bahan C)
white chocolate, brown chocolate (bahan D)
tepung, telur, mentega, baking powder, vanilla flavour (bahan E)

nampak susah kan????
MSN Onion Icons
ok, untuk memudahkan kerja, kita buat mcm ni je lah ye..
ni mcm koncep factorization (knapa ada calculus masa buat kek ni???)
dan memandangkan kitorang x de oven masa nk buat ni,
kitorang pon jumpa solution yang sgt baek..
mcm ni..

bahan A = 2 peket milo 3 in 1
bahan B = 1 paket coklat nips
bahan C = gula2 gummy
bahan D = 3 batang choki choki
bahan E = kek dari kedai runcit berharga RM 3.60 (wakakaka, jangan bagitau ayu harge tu ye, malu je)

then cairkan bahan A dengan sepekat pekatnya, tuang atas kek, then ambik lah bahan2 laen tu decorate atas die.. siap!!!
Onion Icon
lpas tu smua makan kcuali aku.. hahah..
sebab aku mkan nasi goreng kampung..
diorang pakse aku mkan jugak sebb salah seorang yg terlibat buat bende tuh..
tapi aku dah kenyang!!
g pon x brape konfiden dengan kek yang agak pelik ar tuh.. hak3!
(korang nmpak mcm mne??)

ksian ayu yang dah kenyang di pakse makan sampai suku, dengan alasan..
"penat kitorang buat untok ngko ayu, ngko x nk mkan"
ksian ngko ye..

dan kesian jugak si baizura yang mati2 percaye kitorang kacau nk buat kek tu dari malam sampai ke pagi..
serius payah cakap dengan orang lurus mcm pembaris ni..
MSN Onion Icons

kampunggal~
mari berprogramminig...

6 comments:

shafiqabdshukor said...

cam sedap je..
korg wat utk abg shafiq nnt tau

naimah said...

hahha.. boleh2..
tunggu sambut bday ngn klm nnti..
=D

sazsd said...

thanks naimah.
nak gak kek air tgn nekmahh :)
enak dimakan begitu sajeeee !

shafiqabdshukor said...

x nak..
kalo smbt besday ngan KLM die bg kek mahal..
nk kek yg korg wat nyer..

naimah said...

saziela: =D tungguuuu..

abg. capik: hahah.. ade beran makan kek ni???? nora punye resepi ni.. kang habes sakit perut.. xpe, nnti kitorang buatkan. khas untuk a. capik.. hehe

shafiqabdshukor said...

ingat 16 februari tau..
hahahaha

Daisypath Friendship tickers