Saturday, October 16, 2010

tertipu lah kamu

maka tersebutlah kisah satu hari asmah datang bilik tehah time kitorang ber 6 tgh lepak2x..

asmah: korang, korang.. nk pegang bunge manggar x?
tehah: untuk ape?
asmah: untuk makan malam anak johor
tehah: tak nak lah..
nora: cari orang laen lah..
asmah: tolonglah.. aku dah xde orang ni..
kitorang saling pandang2x..
han: aku ade hal sabtu ni.. x boleh pegi..
dilah: aku balik..
tinggal kitorang ber4.. aku, nora, tehah, ayu...
naimah: aku x boleh..laen saiz.. nnti jadi cacat...
asmah: korang 3 tolonglah... kejap je.. pegang bunge manggar je.. boleh eyh.. tolong aku..
tehah: boleh ke, kitorang bukan anak johor
asmah: xpe, x kesah...
nora: kalau tehah nk, aku ikot...

maka setelah kesian yg terlampau maka 3 orang itu pon setuju..

malam esoknya...
asmah: wey, mlm ni ade meeting.. pukol 10.30 dekat DA..
tehah: pegang bunge manggar pon ade meeting ke..
naimah: rehearsel kot....
nora: awal giler rehearsel...
naimah: nnti korang siap meeting, msg aku, kite gi mkn.. lapar..

setelah aku tunggu dan tunggu...
sampai pukol 12.45 mlm, diorang x balik2x..

tertidolah aku dengan kelaparan (sedih kan??)

keesokan hari sekali lagi...
naimah: korang pegi mna semalam?? lame aku tunggu..
tehah: wey, kitorang tertipu.. kitorang tertipu..
naimah: tipu ape pulak..
tehah: kitorang kne jadi ajk majlis anak johor tu.. semlm balik pukol 3 gi tampal poster.. hari ni kne bukak kaunter dekat kolej lain sampai mlm...
nora: wey, geram wey...
naimah: sabar2x.. byk ke tiket?
nora: nah! kau ambik 4, cari lah ngko nk bawak sape2..
naimah: oi, dh la aku bukan anak johor.. xpe ke..
nora: xpe, ngko ambik je.. aku mmg suke seleweng tiket...
naimah: boleh eyh??
nora: ko senyap2 je..

maka, bertungkus lumuslah mereka selama 3 hari untuk bende tu..
dari pagi sampai mlm...

ni picture yg aku ambik...
date: 16 oktober
venue: dewan banquet, dewan undangan negeri, kota iskandar
(tempat ni super duper cantik, ala2x mcm cyberjaya)
majlis: majlis ramah mesra menteri besar johor bersama anak johor
waktu: 8.30 - 11.00 mlm...

ayu dan tehah~

nora dan baizura~

4 orang yg dpt tiket seleweng... aku, hajar, hazimah, fatin~

ni gambar baizura dan ayu yg kne berdiri sepanjang majlis dekat belakang meja MB johor..
sgt kesian.. dhla x mkn lagi...


mase org kuat iskandar malaysia berucap die tanye siape dari pontian, jb, kulai, mersing..
mr x: sape dari batu pahat?
aku dengan pantasnye angkat tangan! haha..

bile MB Johor pulak berucap,
die tanye mcm tu jugak
MB Johor: sape dari Muar?
aku dengan pantasnye angkat tangan

hajar: ngko ni nk yg mne 1? batu pahat ke muar?
naimah: ntah, dah bosan batu pahat, nk duduk muar pulak
hajar: suke hati ngko je kan...

ape pon congratz..
tehah, nora, ayu, baizura...
korang sgt cantik mlm ni..
n wlaupon korang masok sebb tertipu, but i believe u all enjoy sgt2x bende ni kan...

n malam yg sangat best!
i wish i can be johorian too! huhu
___________________________________________

pagi tadi jugak majlis motivasi yg aku handle tu..
Alhamdulillah, berjalan lancar...
tapi sangat sedih bile diorang yg selalu support aku, selalu dengar masalah aku pasal program ni x dpt dtang..
sebb kne pegi dewan tu untuk rehearsel dari pagi...
sedih3x...
harap sgt diorang ade dengan aku...
but nk buat mcm mne dah aku masing2 ade komitmen waktu yg same...

my besties in utm~
ayu, nora, dilah, aku, han, tehah.. (baizura xde time ni)

k, get to go..
:D

kampunggal~
i think i collected too much memories n experiences in 1 semester,
cant wait to see what waiting for me for the next 7 semesters!
but best of all, everything i did with them...

No comments:

Daisypath Friendship tickers