Thursday, August 19, 2010

komitmen dan masa~

sekarang pukul 1.32 pagi.. baru 20 minit lepas sampai bilik dari meeting KLM..
aku n 8 lagi peserta simbiosis dilantik jadi MT jamuan raya kelab..

huuuuu~
and the best part! tarikh tu same dengan tarikh program motivasi yg aku tgh handle tu..
2 oktober 2010..
nk luruh jugak jantung..

mule2x meeting, explain tugas2x portfolio..
adam as the director..

and perlantikan jawatan lain pon mule..
adam tanye sape nk jadi timbalan pengarah..
semue xnak.. hahah..ko tunjuk aku, aku tunjuk ngko..
kesian ko Adam..

last2x dengan kuasa pengarah dia pon melantik..
and dengan ayat..
"urm, saya pilih yg pakai baju merah ni" jari die menghala ke arah aku..
"naimah"
terbeliak bijik mata aku..
"errrrrr, x boleh2x.." aku geleng2x..
wah3x ni bukan main2x..

abg errie and kak sasa still menyokong, cakap insyaAllah boleh bahagikan tugas dengan program TESLA..
sebab kerjanya cuma support pengarah, back up pengarah..

aku geleng2x jugak xnak..
last2x adam pilih tehah...

sebab bagi aku ni bukan pasal dapat bagi komitmen..
insyaAllah, klau nk berkerja tu masih mampu..
tapi masa tu memang x dapat nk kejar..
kalau hari yang sama aku conduct 2 program..
pagi, TESLA, malam KLM..
one days before dah nk prepare kt tempat tu..
mcm mna nk belah badan yg satu ni untuk ade kt dua tempat..
and kalau meeting serentak, mmg kne sacrifice kan meeting program raya ni..

logically nya aku takkan tinggal meeting program TESLA tu sebab aku pengarah..

and takkan x sempat pegi preparation untuk KLM jugak kan..

so, aku kene considerkan semue tu..
thanks adam sebab bagi kepercayaan tu, tapi mmg aku pon manusia biasa..
ada jugak limit nya..

and at last aku berebut rebut ngn nora untuk MT cenderahati dan hadiah..
hhahahah..
sebab itu yang paling senang n tak banyak komitmen..
mmglah berat jugak..
tapi bende tu boleh sub kan dengan orang lain..
and aku menang! heheh.. tengok badanlah..

maaf nora sebab tetibe ko dah dapat portfolio yang sangat mencabar tu..
MT Jemputan
__________________________________________

tadi saya and bos, Abg Qaha pegi setelkan kertas kerja TESLA tu..
nasib baek die banyak tolong..
even die sangat busy sebab final year..
kejuruteraan elektrik mekatronik..
(tapi die selalu cakap "megakronik")..
hahaha

yea! saya belajar dari A..
lpas dah siap kertas kerja..
kne gi dapatkan sign penasihat persatuan..
orangnya..
timbalan dekan~

cuak jugak nk pergi jumpa tadi...
berdiri depan pintu..
bos suroh ketuk..
aku ketuk, masuk, berdiri depan prof..
mmg lah mcm bengong sket kan..
prof tanye, ade ape...
cakap nk mintak sign pengesahan program..
die tgk2x kertas kerje..
"berape orang awak boleh dapat ni?"
"insyaAllah, dalam 100 orang kot"

lpas advice2x sikit, die pon sign..
lpas keluar.. bos panggil dudok kt kusyen kt pintu tu..
die tegur cara approach deputy dean tu..
"lain kali, nak masuk bagi salam 'Assalamualaikum Prof', mention 'prof' tu.."
"lpas tu tanye boleh masok x"
"lpas masok introduce diri kite siape, nak ape, program kite ni tentang ape.."
"ape yg die tanye, confident jawab.. xpayah 'kot', terus jawab je, 'ye saya boleh dapat 100 orang', yakin je"
"lpas tu try mintak pendapat die.."

wah! sangat banyak aku belajar..
n klau nk mintak budget banyak, libatkan bdak post grad..
so aku sedang edit semula kertas kerja bersama sama bos, Abg Qaha...
masokkan nama post grad students dan budget baru..

lepas ni nk kne jumpe orang HEMA (hal ehwal mahasiswa) pulak..
encik fauzi..
banyak step lagi..

but to date, masih berjalan lancar, wlaupon byk yg aku blur.. huhu..
semoga dipermudahkan oleh Dia..
_________________________________________

nnti program KLM tu pon senior2x akan banyak bantu..
insyaAllah semuanya jugak ok...

and aku jugak masih main kejar2x dengan masa untuk calculus..
n masa selalu menang..
x, salah.. laptop selalu menang..

ok, need to go..
dah 2.03 pagi...
nk sahur dan tido...
Asslamualaikum..

tomorrow, new day, new dream..
hoping will learn new things..

kampunggal~
exhausted? not yet, but i'm excited learning new things...
naimah, esok keluarkan 500 duit tesla tu bank in kan pada penceramah...
thanks to atiqah, izumi dan fifah yg sanggup jadi ajk hadiah, bawah aku..
sebab aku mungkin x sempat nk kluar dan handle pasal hadiah2x nnti...

2 comments:

shafiqabdshukor said...

gud luck...
kalo rs cam x larat mntk jer tolong ngan abg2, akak2, kwn2....
kitorg sume sentiasa ad nk tolong....
mmg ssh nk wat cmtu....

naimah said...

thanks..
mmg byk nk kne mintak tolong.. huhu..
and thanks selalu support and ajar kitorang..
hopefully smue berjalan lancar..
dpt mkn byk2x jamuan raya nnti..
hoh0~

Daisypath Friendship tickers