Monday, July 19, 2010

bola itu bulat saja

bola itu bulat saja..
knapa nk takot???

hari tu aku x cakap pon kn pasal kesudahan team netball aku tu..
ya, kami kalah.. hoh0!!
mcm mna nk menang.. main 5.1.5..
(5 minit main, 1 minit rehat, 5 minit main)
tapi break tu x pon.. teros tukar goal lpas 5 minit sebab x sempt, byk sgt team..
game pertama menang dengan penuh bangga!
heeee..
game ke 2 n ke 3 berturut turut..
bayangkan, 20 minit main non-stop tengah panas terik pukul 1 tghr..
mmg penat gile..
mase tu mcm nk cakap,
"jangan passing bola dekat aku!!"
sebab dah x larat nk lari dr guard..
tapi kitorang bertahan jugak..
menang both game..
selang 1 game, kitorang main untuk game terakhir dalam kumpulan..
masa tu mmg dah penat gila babeng!
kitorang dahla xda reserve..
penat mcm mna pon semua kna main..
GA mintak tukar position ngn aku sebab dah x larat..
aku mna larat nk main GA..
kna cepat n kuat lari..
kitorang terus je main..
nk sho0t bola pon ssh, sakit mata pandang matahari..
lpas masa habes, seri 3-3..
masa tu mmg dah habes bertahan..
pasukan lawan boleh tukar2x player.. kitorang tgk je..
dah nk terduduk dah.. penat..
masa tambahan, siapa shoot dulu, tros menang..
time ni kitorang mmg berserah je..
dah nk gila tgh panas tu..
then diorang berjaya jaringkan goal..
so kitorang kalah.. kesimpulannya, naib juara kumpulan sahaja..


hari ni pemilihan netball untuk sukam (sukan antara mahasiswa)
aku balik kelas pkol 5, rush pergi padang..
jaoh kot jalan sorang2x..
sampai sana nampak kak nana ngn kawan dia..
nampaknya setelah berkurun tunggu, ada kitorang 3 je sampai lah ada sorang lagi senior sampai..
total: 4 orang..
cuba gune otak, pikir..
mcm mna nk main 4 orang???????

baran aku!

sekurang kurangnya 14 org..
untuk main..

last2x cancel..
esok tgk semula, mcm mna..

balik je tros aku mempromosikan netball..
masa hari tu boley je kitorang hantar 2 team, ni aku sorang je 1st year yg pegi..
mna yg laen..
alasan mcm2x lah..

aku tau, byk yg nk maen game laen..
netball a kind of bosan..

alasan netball x best n orang x minat nk involve..

ada certain kawasan je boleh masok..
ini menunjukkan netball ini mengajar kita supaya tidak menceroboh dan mencabuli hak orang lain..
bukankah baik begitu???

cuma GS n GA sahaja boleh menjaringkan goal
ini menunjukkan setiap orang perlu memberi komitmen pada tugas masing2x.. bukan mcm bola sepak yg masing2x berebut nk masokkan goal, last2x x masok langsung..
bukankah baik begitu???

kaki x boleh bergerak time pegang bola
ini mengajar kita supaya berdisiplin. ikot arahan, dan bukan pakai redah je dengan bola tu.
bukankah baik begitu???

apa lagi yg x kena dengan netball ni..
marilah.. marilah..
kita ramai2x main..
sedih aku...
T.T

kampunggal~
turunlah esok...

No comments:

Daisypath Friendship tickers