Thursday, July 29, 2010

basic electric

petang tadi, ade kelas basic electrical engineering..

hari ni first day kne buat presentation assignment, ataupon dr nik lebih suke panggil homework..
ade beza ke???
sebab bila aku submit dengan tajuk di bahagian atas, "assignment 1"
dr nik betolkan dengan pen merah, "homework 1"..
x paham aku..
atau lebih patot di panggil "collegework 1" sebab bukan buat dekat rumah pon..
xpelah, yg penting dr nik x tolak markah aku yg dah tertolak 1 tuh..

mengikot jadual di e-learning, group C yg akan present essignment hari ni..
melihatkan 5 org ahli group c, tapi sorang yg "bernasib baek" yg akan present..
nk tau mcm mna lecturer pilih???

die tulis no 1 hingga 5 n dekat whiteboard n bulatkan no2x tu..
lpas tu membelakangkan whiteboard..
then menggunakan marker pen, die titik whiteboard tanpa tgk..
(korang paham x ape aku cube sampaikan ni?)

kirenye die choose base on where he did the dot on the whiteboard..

aku x pernah terpikir ade jugak lecturer yg buat sampai mcm ni skali punyalah nk adil..
byk kali gak cubaan kot before dapat titik dekat dlam bulatan tu..
sebb asyik out of bulatan je..
penat aku ketawa..
mmg sanggop btol dr nik bersusah susah nk pilih student untuk present..
pick up randomly lg senang citer.. huhu

n nnti mintak2x time group aku, die tulis no 2 tu tinggi sikit..
tinggi banyak pon x pe.. hoh0..

kmudian evaluation..
setiap group kne buat eveluation to those yg present..
1 group wakil seorang...

bila dr nik panggil wakil group A..
semue senyap..
aku pusing kiri kanan, yelah mengharapkan kaum adam untuk jadi wakil..
tapi xde respon..
memandangkan aku ddk depan sekali, aku pon angkatlah tgn..
sebelom dr nik tgk list name n ketok kepala aku sebab x nak mengaku...

yea, aku selalu jadi org yg angkat tangan..
dulu masa asasi pon..
klau nk kasi attendant, lecturer tanya mna group B, aku jugak yg slalu angkat tangan...
mcm mesin.. kepala aku ni relate ngn tangan..
klau terdetect je panggilan itu untuk aku, mesti angkat tangan...
bila kt rumah, abah tanya siapa nk ikot abah gi mna2x, aku angkat tangan dari bercakap..
n klau jumpe lecturer dengan kawan, lecturer tanya siapa yg call die tadi, aku angkat tangan, instead of nk ckp "saya.."


kampunggal~
tunduk, tundukkan pandangan..
berhati hati, jalan makin licin..

No comments:

Daisypath Friendship tickers