Wednesday, December 23, 2009

sejak bila,...

seorang sahabat bertanya..

sejak bila si kawan yang periang bertukar menjadi murung..
sejak bila sahabat yang bila balik dari kuliah ada berjuta cerita nk cerita, tiba tiba balik dengan muka yang stress terus tido, tak tegur sesiapa pon...
sejak bila sahabat yang selalunya balik bersama 2 org kawan, tiba tiba nak tunggu di fak sorang2 sampai malam...
sejak bila kawan yang tak pernah nak ambik kisah pasal masalah , tiba tiba dah jadi orang lain sebab masalah yang di sendiri cari..
sejak bila kawan yang happy je bila nampak kawan baik dia masuk bilik, tiba2 kawan baik dia tanya sesuatu dia buat jawab x jawab je...

si roommate bercakap, lepas mid sem break xnak lagi tengok si kawan yang macam ni..
jadi semula macam kawan yang dulu.
bukan si kawan yang bersandar di penjuru loker dan terus menangis seorang diri...

semua orang takkan faham apa yang si kawan tu rasa...
bila ada yang lain cakap "aku faham, aku jugak duduk di tempat yang sama.."
ye ke? masalah yang sama, tapi bukan situasti yang sama dan jugak dua orang yang berbeza....
mampu ke orang faham...

p/s: thanks to yot, syafiqah, ain, fatin, sazila... i need a good listener more than an advisor.. maaf kalau aku tak mampu buat ape yang aku dah janji dengan korang.. thanks for always be beside me whenever i need you all...

3 comments:

s@z!3La said...

naema..
fikir ikut logik akal sama..
nnt xtau jalan balik,
susah masa depan kot..
untuk kebaikan hg gak..
sorry..

syafiqah said...

mmng kkdng kite perlu space utk dri sndri..
n mmg xd org sbnrnye dpat rse ap yg kte rse..
but bg ak now evrythng kne pkir ikot logik n hidop ni perlu dinikmati..
hehe
chilll!

no name said...

thank to me too..haha
buat ja apa yg hg nak buat naimah.. nnt klu tersilap lgkah at least hg tau yg tu salah..

nak teriak tepi loker ka..nak tunggu org smp malam ka..buat la.. nnt sok2 bole cita kat anak2..
hehe

tp kdg2 bl pikiq2 balik kan..dari kedah, pi kl..jauh tu..apa yg hg nak sbnarnya..puaskah dgn suma ni...mmg la..org lain tak faham..tp semuanya terletak kat hg..

analogi dia mudah, macam bumi.. bumi ni sentiasa berputar..tapi kita tak pening sbb bumi ni besar.. tapi kalau bumi ni kecik msti suma org pening.

macam tu jugak kita..kalau matlamat hidup kita besar..jelas...mslh2 ni akan jadi kecik..dan tak terasa pon..tp klu matlamat kita kecik, kita akan mudah mnangis pd bnda yg tak spptutnya kita menangis..

renung-renungkan..

tadda..