Monday, September 14, 2009

MUET...

MUET registration in formation can be check starting on 4th of september..
unlucky, my name is not on the system..
kenape???
mane la aku tau.. x penah plak keje dekat majlis peperiksaan mesia...
at first panik jugak..
kenapa nama aku xder...

after knowing that there's still a lot of people having the same problem, rasa ok sket..
at least, any problem tanggung sesame kan??
huhu...

ain, syafika n yot pon xde name jugak...
after refer to the office, we have to meet dr rosli...
dr rosli simply said "pergi pejabat pelajaran dekat seksyen 4"

perghh.. one more thing to handle...
kalau seksyen 4 tu mcm kolej mawar pegi pusat kesihatan ok la jugak...
ni x pepasal nk kena cari teksi...

dengan berbekalkan semangat waja, aku, ain n syafika berangkat ke bus stop mawar..
(happened yesterday)
Alhamdulillah.. ade teksi kat situ..
so no need for calling2 anymore...

ain pon bukak pintu teksi tu...
(memandang ke arah pak cik yg pkai mask tu)

ain : pak cik, kitorang nk pergi seksyen 4, pejabat pelajaran
pak cik: ye2.. masok..

kitorang bertiga tanpa segan silu masuk dalam teksi...
teksi pon bergerak...

pak cik: pejabat pelajaran negeri selangor kan?

aku pandang ko, ko pandang aku..
masing masing xtau...

ain: yg dekat seksyen 4 tu pak cik..
pakcik: ye la tu..

sesampainye di situ (depan pagar je), pembayaran tambang pon dibuat..
RM 6.00++

kitorang tercangak sebentar tengok bangunan tu...
fuhhh.. besar.. siap ada dua gate...
perbalahan tentang nak masok gate yg mna satu berlaku...

kau nak masuk pintu tu, aku nak masuk pintu ni...
sedangkan dua dua pon boleh je masok..
aiyo00...

sekali kitorang terpandang kat tembok pagar tu "pejabat pelajaran Selangor"

aku: aku rasa kita patot pergi pejabat pelajaran daerah la..
ain: tapi ni kat seksyen 4 kan.. yg ni la..
syafiqah : a'a.. yg ni la kot..
aku: bukan bukan... pejabat pelajaran daerah n negeri 2 2 dekat sini..
ain: jap, kita tanya pak guard..

kitorang pon tekedek kedek mendekati pak guard yg langsung x meng guard gate tu..

ain: Assalamualaikum, tumpang tanya, kat mane pejabat pelajaran daerah?
pak guard : ni pejabat pelajaran negeri selangor. pejabat pelajaran daerah dekat seksyen 19..

ain tercengang sebentar..
syafika n aku: betol la yg ni, dah yang ni dekat seksyen 4..

maka berjalanlah dengan penuh bergayanya kitorang menuju ke bangunan yang tersergam indah tu.. (indah sket la dr kolej mawar aku, tapi fakulti aku lagi cantik ar)haha..

sekali pintu tu pintu automatik yg mcm shopping kompleks tu ar..
(yg buka sendiri tu la)
aku dah macam was2 sket, dah dekat dah ni dengan pintu.. dia buat tak bukak pulak..
sekali aku pegi lagi dekat, fuhhh... nasib baek dia terbuka jugak akhirnya...

kitorang da nampak kaunter pertanyaan..
sorang kakak yg comey ade ade kat stu..

ain: Assalamualaikum.. kitorang ade masalah dengan pendaftaran MUET. nak kene rujuk bahagian mane eyh?
kakak comey: (terdiam sebentar) ambik no kat tepi ni, tekan butang A. lepas tu pergi kat tepi sini, tunggu no..

aku pon tekan la butang A.. keluar la angka giliran 1016.. no giliran sekarang 1014..

kitorang berderet ke bahagian tepi. ade macam kaunter (tapi x macam kaunter pon, penat kitorang tercai cari mane kaunternya)

ain: tengok luar je macam grand. kat dalam x cantik pon..
aku (dalam hati): memang pon!!!
aku: a'a.. macam sekolah.

setelah tak sampai tiga minit menunggu, turn kitorang sampai..
aku pon bergerak menuju ke kaunter bersama dua org manusia yg laen (ain n syafika)

aku: Cik, (actually nya puan) kitorang dah daftar MUET, tapi nama kitorang xder dalam system masa kitorang check.
Cik: kamu daftar bawah ape? persendirian ke?
aku: tak, bawah uitm.
Cik: kamu check dekat mane?
aku : online.
Cik: tapi surat sampai kat rumah kan?
aku: tak, surat tu sampai lambat. bila dah dekat nak exam. ni untuk check dulu.
Cik: ouh, macam ni. online kamu boleh check lepas 15 ari bulan. kalau xde, kamu call je sini, xpayah datang.

kitorang berpandangan.. macam tu je???

aku: Cik, berapa eyh no telefon sini?
cik tu pon menghulurkan sekeping kad kepada aku.. "Pejabat Pelajaran Selangor"

akhirnya kitorang melangkah keluar..
aku: cam tu je?? rugi tambang teksi RM 6.00++.. call je pon x pe..

maka kitorang pon mengambil keputusan untuk "alang alang datang ke seksyen 4, biarlah samapi ke Plaza Alam Sentral".. hehehee..

kaki yang tadinya lemah, terus cerdas lagi kuat..
merentasi tasik Shah Alam menerusi jambatannya.. perghhh..
siap bergambar...
sampai la kitorang sampai ke Plaza Alam Sentral...

ari ni selepas bangun tido, aku bukak la laptop tunggal aku ni..
dengan harapan dapat tengok kat mana aku ambik muet nnti..
setelah broadband dipasang..
button connect di click...
aku dengan semangat waja lagi perkasa menaip www.mpm.edu.my
lalu ku enter...

keluar la muka depan...
lalu aku click dekat gambar MUET tu...
berdebar debar rasanya..
macam nak ambik result spm...
keluar la tempat untuk aku isi no ic...
dengan lajunya tangan aku menaip..
lalu ENTER..

pup!!!!

No Record Found ! Please ensure the IC number given is correct.

siap dengan bertulisan kaler merah..buat aku mrah je..
grrrrr.. geramnye aku!!!
siap ko!

so, kitorang nak call pon da nk abes ofis hour ni...
esok jage ko, kitorang nak berleter da ni..
marah tau ni..

those who wanna check.. http://www.mpm.edu.my/muetreg/index.php

1 comment:

syafawati said...

takpe takpe..
at least korg keluar, bertambah kuih raya yang ko borong :)

Daisypath Friendship tickers