Thursday, September 2, 2010

saya ni panyabar!!! percayalah!!

semalam tido pkol 4 sebab tolong siapkan assignment nabila a.k.a beat yg die patot hantar hari ni...

thank god pagi td xde kelas..
sambung tido...

dh dekat tghr, start buat assignment basic electric...
pkol 3.30 pegi HEMA..
untuk ambik surat kelulusan...

dengan muka penuh senyuman gi menghadap encik fauzi...
die check kelulusan, then sroh jumpe encik nizam ambik surat kelulusan..
before kluar, dengan hati waja dan nekad..
"encik fauzi, yg peruntukan tu 300 je eyh? x boleh lebih sikit ke??"
mmg dah menebalkan muka buat muka seposen...
"eyh, dah banyak tu, 300.. awak pon bukan mintak banyak kan?"
"saya mintak 760.. nak cari peruntukan sendiri dah x sempat encik fauzi. lagi sebulan je lagi.."
pandai pulak aku buat ayat kesian..
lalu mulalah sesi interview aku nk buat apa dengan duit2x tuh..
last2x..

"siapa pengerusi awak?"
"ahmad taufik.."
die pergi tgk notice board..
"tengok, senarai exco pon x hantar pada saya.. mcm mna saya nk tau siapa orang atas? awak ade nombor die?"
"err, xde.."
"no siape awak ade?"
"pengerusi biro saya je, ahmad fuqaha.."
"bagi sini..."

aku pon bagilah no abang fuqaha..
n then on the spot die call...
ok here's the conversation yg aku dengar dr encik fauzi..
"who's on the line?"
"saya encik fauzi dari hal ehwal mahasiswa.."
"awak ade hantar kertas kerja kan?"
"ape yang awak hantar?"
"baru baru ni awak ade pergi program kepimpinan jurutek?"
"ape lagi program jurutek? patotnya hantar senarai program pada kami.."
"ni x, satu satu.."
"ni senarai exco pon x hantar.."
"cakap dengan pengerusi awak, hantar secepat mungkin.."
"ni haa, anak buah awak datang merayu rayu nk peruntukan lebih untuk program motivasi.."
"ni haa, ade depan saya ni.."
......... n many more...

lpas end call yg agak panjang tu...

die belek2x balik maklumat penceramah tu..
xpelah..
"saya naikkan kepada peruntukan maksimum untuk program motivasi, 500"


waaaa!!! hepy2x!!!
Alhamdulillah...

lpas gi ambik surat kelulusan smue..


nak isi borang untuk dapatkan cheque, tapi buat masa sekarang, HEMA still xde peruntukan sampai bulan 10.. so kne gune duit sendiri dlu, lpas tu claim..
tros kluar HEMA..
dah pukol 4.20..
kelas basic electric start pkol 4.00...

sepantas mungkin jalan pegi kelas..
sumpah penat giler!!!!
sampai2x dah separuh waktu dah..
tapi x pe, yg penting still dtg..
even penat
tapi still happy sebab dah settle tough part tu.. yea!!~

lepas habes kelas..
call abg qaha..
"abg qaha.. dah dapat peruntukan 500!!.. tapi kne guna duit sendiri dlu. lpas tu claim dengan HEMA.."
"aku igt kite cancel lah penceramah tu, encik amirul.."

ok, time tu mmg rase nk campak henfon tu jaoh2x!!
x nak dengar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"kenapa??"
"susah lah penceramah luar.. aku dengan taufiq rasa tukar jelah penceramah tu.."
"tapi deposit dah buat. dah dapat resit pon.."
"tulah, kau try cancel, n dapatkan balik deposit.."
"klau burn deposit tu?"
"urmm.. kau kne mintak jugaklah..."

okay!!!
saya mmg penyabar sgt kan!

ni separuh dari list email aku n penceramah tu..
konfemkan tempat penginapan die..
dewan kuliah mcm mna..
tentatif program..
depostit...
dan resit bayaran deposit bawah nama kak jannah..
rumah tetamu kt kp pon abg fuqaha dah bo0king..


and dia ni di suggestkan oleh abg fuqaha sendiri..
sebab die dah pernah pegi n cakap sgt best..

nk aku cakap mcm mna ni dengan encik amirul...
nk cakap mcm mna!!!!!!!!!

and yg dinamakan DEPOSIT itu sesuatu yg x mungkin dapat balik..

saya buntu!
belom setel dengan masalah klm. ni pulak muncul..
hilang mo0d happy sebab dah dapat 500 tu..
hilang mo0d nk balik raya
sebab dalam kepala otak ni sejuta kali pikir mcm mna nk cakap dengan encik amirul yg aku nk cancel n nak BALIK DEPOSIT tu..
sedangkan deposit tu kne buat sebb booking die, n die dah cancel pon seminar die kt tempat lain untuk kitorang...
sepatotnya deposit 1500, tapi mintak kurang sampai die kasi 500...
mcm ni ke aku patot buat????
cancel???

saya ni mmg x layak jadi pengarah kan???
saya ni x cukop bakat nk jadi pengarah!
sebab seorang pengarah tu perlu co0l dalam apa jua situasi..
tapi sekarang sy mmg tgh stress!

kampunggal~
saya penat tau ark hari ni!! ni pulak jadinya..
balik kelas x boleh masok bilik, kunci xde.. rumate dah blik kl..
kne gi bazaar angkut smue buku skali..
lpas sampai blok blik baru jumpe org yg tlg pegang kunci..

No comments:

Daisypath Friendship tickers