Tuesday, September 14, 2010

hari raya ke 5

selamat hari raya ke 5..
gila lambat aku wish..
x pe ar kan..
dalam bulan syawal lagi..

aku x paham knapa raya ni saluran tv kt malaysia ni asyik nk buat aku & manusia2x yg sedang memegang remote control tv mcm nk maki kaki ataupon campak remote masok dalam tong sampah bila tukar channel..
nampaknya raya kali ni memang btol2x hantu raya..
semua channel berebut rebut nk tayang cerita hantu!
cet!
congkak, jangan tegur, histeria, susuk, apa segala mak nenek lagilah..
x cukop yg melayu, yg indon pon ade..
(syabas buat cerita "jangan tegur", bila kitorang tgk ramai2x hari tu, baru citer start 10 minit semua dah menjerit lari berterabor tinggal tv, dah la baru pukol 3 ptg! cet!)

dahtu konsert.. konsert.. dan konsert..
siti nurhaliza.. siti nurhaliza.. siti nurhaliza..
aisssyyyyy...
sejak bila function tv dan jugak radio dah sama!

mana cerita tema raya..
ceh, buat iklan beratus ribu boleh, nk buat drama raya x boleh!
(marah ni)

mna x stress, tv kt blok S19 tu dahla x repair2x lagi,
ni je peluang nk tengok tv habes habesan..
(pak cik pomen, kitorang dah separuh sem, x jugak ko datang repair yer!)

btw kredit to astro oasis yg tayang semula (mmg keje astro ni tayang semula je kan) cerita "GENG SURAU"
muahaha..
ok, 9.5/10..
knapa x cukop lagi 0.5??
sebab unsur islamik yg sebetol betolnya x betol betol disampaikan..
(sorry yea cik pengarah)
tp untuk tengok sekadar nk keringkan gusi, boleh!!
memang geli hati dan geli anak tekak..
paling xleh blah bila si mayat gi bom kambing tu..
bila abg aku ikat mercun guris dekat mercun lebah pon aku simpati dekat lebah tu..
(walaupon misi untuk si lebah membawa terbang si guris dan bersama sama meletup do udara x berjaya sebab si guris terlalu berat untuk di angkat oleh si lebah, lantas kedua duanya meletup di atas tanah.. sunggoh tragis)


n cerita Qalesya..
dlu masa time die dekat sekolah agama mcm hambar sket lah..
tapi sekarang, new season punya best..
lawak..
aku suka cikgu die yg gatal+siot je tuh..
n haji mustafa yg mmg asyik nk mertabiah org..

ok kredit++ to astro oasis..
sebab smue criter klakar at the same time nk sampaikan islamic value..
so org pon nk tengok..

mcm crite "aku terima nikahnya" yg jugak sempoi dulu..
__________________________________________

raya ini menambah keterkilanan aku apabila aku di serang diarrhea..
pada hari raya kedua..
yg mna telah membawa kepada padah penyakit yg laen!
cett!!

rumah siapa yg buat malang kt aku ni??!!..
(cuih, diamlah ko naimah. pegi raya pon 2 buah rumah je)
__________________________________________

ouh, tadi mcm biasa stalk blog manusia sejagat..
yg akhirnya menemukan aku kepada 1 blog yg boleh tahan best ni..


agak co0l!

ok, dah banyak sangat aku type..
(mcm x pernah pulak aku potpet lagi panjang)
so, aku dengan menundukkan kepala dan sedikit badan (penuh sopan)
nak mengundurkan diri...

yoyo kampunggal
(inspirasi dari "xoxo gossip girl", sumpah gila buruk)

kampunggal~
facebook makin membosankan..
(pergh! mcm x percaya tu statement aku kan???)

No comments:

Daisypath Friendship tickers