Sunday, June 20, 2010

terharu~

tgh mata aku khusyuk di pejam pagi tadi..
dalam pkol 6 bunyi bising kt ruang tamu n ruang rehat..

mata separa bukan tutop..
telinga cuba dengar apa tuh..
ouh, my parents dah sampai balik..

Alhamdulillah selamat sampai..
aku pejam balik mata...
mengantuk..
sambung tido...

dalam setengah jam akak aku masuk menyergah..
"Oi, bangun solat subuh.. mak abah dah balik.."
aku yang terkebil kebil bangun dari katil..
gi bilik air, solat..
dengar bising2x kt luar org sembang2x..
ramai plak org datang pagi2x buta..
then dengan rasa x bersalah, tido semula..
xde feel tarikan air zam zam..

dengar bising2x akak aku gtau aku dapat utm..
aku sambung tido..
ngantuk semalam tido pkol 3..

tetiba terbangun, tengok jam, pkol 8.30..
aisyyy.. rasa sedikit melampau, x salam lagi ngn mak abah...
duduk dulu atas katil..
terfikir fikir mcm mna nk kluar..
ada ramai lagi orang kt laur, segan nk kluar..
hihih..
biaselah dah bangun lambat sape x segan wey!
anak dara ni...

tiba2x mak aku masuk..
senyum2x kt aku..
aku terus salam tangan mak..
mak tarik aku n mak peluk aku..
"dapat johor yea? tahniah"..
wah sumpah terharu..
aku senyum.. biaselah mo0d orang mamun lagi..
"jom kluar, makan kurma, kismis, air zam zam.."
aku tersengih je senyum..

lpas beberapa mnit, buat muka seposen kluar bilik..
bangun lambat!
nampak ayah aku...
ade pak cik, mak cik, nenek sedara...

pergi nak salam ngan abah..
salam2x, abah tarik aku, cium pipi kanan n kiri..
"tahniah2x, dapat utm.."
abah senyum muka happy..
wahh!!! abah suka ya???

________________________________

aku tau, pencapaian aku tu bukan la hebat pon..
n maybe diorang pon sedey jugak bila aku fail exam untuk scholar gi jepun baru baru ni..
tapi bila diorang happy n sokong je apa yang aku dapat, n tau aku nak sangat benda ni, diorang tumpang happy untuk aku...

thanks mak abah..
tak pernah kisah apa yg aku nk yg penting tu pilihan aku n diorang sentiasa sokong...


kampunggal~
nasib baik x kena simbah ngan air zam zam sebab bangun lambat..
maybe sebab air tu mahal je....

No comments:

Daisypath Friendship tickers