Saturday, May 29, 2010

b.o.s.a.n

today, it just me, my younger sis n my bro at home..

since my parents n my sis going for terengganu.. family day under my father's office..
why we're not going??
my younger sis is having her mid year exam..
so, i didnt go to give her accompany..
n my bro give us accompany.. hhuhu..

suddenly, petang tadi xda letrik..
mak aiiii.. panas giler...
panas dari shah alam to be sure..
it's 5 p.m...

aku dudok dengan adik aku sambil membebel sorang2..
alahai.. nk pegi alor star pon xtau nk pegi mna..
bosan..
dahla panas weyh..
feel like i dun want to be in the house..
i wanna go out..
at least klau dlam keta, ada air cond..
then my younger sis suggested to go for bowling..

ahaaaaaa...
great idea..
aku pegi living room..
where's my brother is..
"abang, jom gi main bowling?"
n suddenly a positive respond for that..
tros bersiap..

so, bowling here we are..
dah lama x maen bowling..
i think the last time masa pegi dengan classmate asasi dulu..
dekat plaza alam sentral.. shah alam..

sampai je (star prade bowling centre), ramai giler org..
n we have write down the name..
it's mean we have to wait for our turn...
lama giler kowttttt...
adik aku dah give up, ajak gi makan..
arh, kitorang nk tunggu jugak..
btol2 nk maen ni..
dekat stengah jam baru dapat main...
2nd lane..
n for unlucky, lane sebelah, 3rd, 4th, 5th n 6th, there's people who are practicing for tournament..
of course yang terrer merrer la kan..
psycho!


ada pulak mamat sorang ni..
game dia sebelah lane kitorang..
tau lah terrer pon..
xyah nak buat poyo moyo ko yea..
menyampah!

geram bebenor ngan gaya syok dia bila strike tuh..
30 puluh kali main, 25 kali strike/spare..
boley tahan die memoyokan diri...
cesSSS..

one time aku n dia turn serentak..
nk je aku baling bola tu dekat kepala dia bukan dekat pin depan tuh...
biar rsa sket lebam bola 9 kg..
nsb baek time tu aku strike.. kih3x..
(mcm setan je tolong supaya aku pon dah jadi poyo sama ngan dia)

first game, not bad.. 117..
bad la jugak sebenarnya.. hik3..
tapi puas hati.. dah lama x achieve 100..

i'm the third...


my bro..

lpas 1 game agak penat..
then sambung 2 nd game..
maen ngn nak maen dah sama banyak..

lpas habes, tgk2 ada lagi..
eyh???
abg aku bayar utk 3 game..
masa tu dah lapar weyh.. dari pkol 7 hingga 8.30...
dun ask about maghrib.. there's an excuse, that's why we play that time..
n my bro, buat jama', since baru 2 hari sampai kedah..

game ke 3 maen mcm org dah nk mati..
nk angkt tgn pon malas..

abes lah adik aku nk jwb exam esok..
ko larat lagi ke nk menulis??

__________________________

n suddenly teringat masa all of us, 6 beradik, no one married..
pegi maen bowling sama2..

klau x salah, adik aku baru darjah 4..
dia paling x suka maen.. sebab bola berat nk dia x pernah baling straight..
n my first brother persuaded her..
suroh die letak je bola tu tgh2..
n u know what?
it's work!!
for sure bola tu still moving toward the pin..
slow jangan cakap lah kan...
tunggu je bola tu tergolek golek slow2 sampai ke pin tuh..
n then...
strike!!!!
it's true!
hhuhuh

now there's no time like that..
3 of us married..
susah nk being together neither spend time together...
3 married in subang, kl, damansara..
my 2nd sis in usm, penang..
i dunno where i'm going after this..
n my lil sis still here, with our parents..

kampunggal~

3 comments:

sazsd said...

bestnya adik beradik ramai..
bley buat team bola sepak.. hehe

naimah said...

team bola sepak mcm mna nya...
baru 6 org..
futsal boley la.. huk3x..

sazsd said...

haa. agak r. dapat team futsal
pun jadi laa.. aku die hard fan! haha

Daisypath Friendship tickers