Wednesday, October 28, 2009

yang abadi... (last post)

continued from previous post...

“Dah boleh mula rasanya..” Soal imam itu.
“Ya, dah boleh rasanya. Yang ditunggu pun dah sampai.” Jawab Datuk Zamri.
“Yang mana nak mula dulu ni?” imam tersebut membelek belek borang yang berada di depannya.
“Yang tua lagi tu dulu tok imam..” Amirul berjenaka. Semua di situ ketawa. Afiq mengalih pandangan kearah Amirul.
Ada saja modal untuk menyakatnya.
“Bos dulu..” Eizy tersenyum.
“Yang nama Mohammad Afiq yang mana satu?” soal imam tersebut.
“Ya, saya.” Afiq memandang imam tersebut.
“Mula dululah ye. Yang satu lagi sabar dulu lah ye. Takpe, Datuk Jamal booking saya sampai petang, kalau lima enam orang nak menikah pun boleh.” Semua tertawa di situ.
Afiq tersenyum lalu bangun untuk duduk di atas bantal besar yang berada di hadapan imam.
“Pasangannya yang bernama Anis Farhah binti Mustafa, betul?” Soal imam inginkan kepastian.
“Ye, tok imam..” Afiq tersenyum.
“Moleklah tu, takut tersilap dengan yang seorang lagi pulak..” Masih sempat imam itu bergurau.
“Jangan tok imam. Merana nanti orang tu..” Amirul masih menyampuk.
“Dah boleh mula ye.” Imam memandang kedua dua orang saksi di sebelahnya.
“A’aa.. Boleh, boleh..”

Dear diary,
It’s been five days I became his wife. Everything is so wonderful. Papa baik sangat dengan aku. Actually aku dah lupa semua perkara yang dah lepas tu, cuma dia masih rasa bersalah. So how?
We just move in in this beautiful house. Kecik je, bukanlah bungalow or whatsoever but just nice lah untuk dua orang. Aku yang mintak just nak duduk dekat kondo. And guess what, bukan kitorang je yang duduk dalam rumah. It’s also mr frog n miss frog.. opss! Madam frog already. Haha..
Honeymoon?? Aku yang pilih tau. Buat umrah. Kat situ kali pertama aku dipertemukan dengan dia, so dekat situ aku nak lahirkan kesyukuran aku yang teramat sangat. insyaAllah, dua minggu lagi kami berangkat.
I’ve to go right now. Malam ni nak celebrate burfday my hubby dekat secret receipe. Simple party je, just aku, dia, Eizy and Sara. Tomorrow papa sponsor big party dekat rumah dia. Aku dah tempah dua kek.. banyak?? Satu tu special punya. Untuk aku tekup kat muka dia larh. Haha.. opss! Dia tak tau pun aku order dua biji. Kalau tak mesti dia dah syak kan?? Ok, got to go.. thanks diary..


“Sayang! Cepatlah!” Laung Afiq dari ruang tamu.
“Yelah, nak keluar lah ni..” Dia menutup diary tersebut. Diletak kedalam laci meja. Dia bergegas keluar bilik.
“U order dua biji kek ke?” Soal Afiq.
“Mana ada.” Mereka bergerak keluar. Afiq menutup pintu, lalu dikunci.
“Ye ke, tu resit tu tulis dua biji.”
“Takdelah, nak buat apa dua biji. Empat orang je.”
“Betul ke? Karang u kasi muka I pulak sebijik.”
“Tekdelah, tu time dulu, tak matured..”
“Ye ke?”
“Yelah..”
“Betul ni..”
“Betul lah..”
“I dah pakai baju baru ni, karang kotor..”
“I tak buatlah. Kotor pun takpe, sabun basuh ada.”
“U serious ni.. Dahla kek coklat.”
“Haha.. Tu la yang best..”

Do we deserve to each other??? You tell me..

THE END...

No comments:

Daisypath Friendship tickers