Thursday, October 15, 2009

kakak apakah..

ari ni, aku terlewat skit bangun..
semalam tido lambat menulis cerita 'yang abadi' tu
pagi tadi mak n ayah aku keluar pagi pagi lagi..
abah ada meeting, mak ada kursus kelas al-quran..(setiap ari khamis)

tetiba adik aku menjerit, "Kak mah, terlepas bas! nak p sekolah.."
aku terus melompat bangun..
"Camna boleh terlepas ni." adoii.. dahla mak abah xde..
call mak aku masuk voice mail.. call la pulak ayah aku..
abah tengah meeting tak habes lagi..
dengan slumbernya ayah aku suroh aku antar adik aku..
Pergh, aku tak cukop berani lagi nak jadi otai jalanan..
takde lesen larh...
abah cakap emergency takpe..
boley ke polis tu nanti faham emergency ni...

sumpah tak berani..
dahla sekolah adik aku depan balai polis..
sebab adik aku yang dah pening kepala tak tau nak buat macam mana..
aku pun bertekad la nak berkorban..
dah dekat pukul 12.. mak aku pun pesal tak balik lagi..
selalunya pukul 11.30 dah balik..

aku pun ambik la kunci moto...
elok baru je sampai gate, mak aku dah balik..
fuh, legaaaaaa...
adik aku terus turun moto, naik kereta mak aku..
mak aku masih terpinga pinga di situ.. pesal anak bongsu dia tak pegi skolah lagi.
patotnya dah sejam pegi...

entah kenapa, celcom sengaja nak cari pasal dengan aku...
broadband tak jalan..
call tak boleh..
nasib bek salah broadband..
klau tak masuk tong sampah jugak laptop adik aku ni...
so, cerita 'yang abadi' ni lagi lambat la nak abes..
sabtu or ahad ni aku akan buat post yg panjang pasal citer tu insyaAllah..

takde berita positif lagi pasal laptop aku..
next sem kalau tak sihat jugak, tak jalan la esemen aku..
silap2 ari bulan, aku usung jugak harta tunggal adik aku ni..
biar folio dia tak jalan, yang penting esemen aku jalan.. hahahahaha

1 comment:

syafawati said...

takpe ahh..
kita sama2 takyah bwak laptop,
pastu malam2 lepak cc macam org takde life.
muhahahahahah :)

Daisypath Friendship tickers