Monday, March 16, 2009

result..result..result...

assalamualaikum..
dah lma aku x buat newpost... ntah nk post apa.. da 6 hari result kluar.. msa tau result tu, truly nya, kecewa la.. sedih.. tapi, nangis kluar air mata darah pon dah x der gunanya.. dah lepas.. tu jer la kot reward untuk usaha aku yang ciput tu..
xdapat nk cakap mcm mna kcewanya aku dengan fizik.. b3.. sedih sangat2.. sory sir phua, saya pon xtau la apa saya jwab ari tu.. urm.. rsa mcm punah jgak hrapan nk jd engineer.. tmbh2 pulak engnrg tech pon b3.. rsa mcm engineer tu bkn kerjaya yg seswai utk aku.. agaknya kot.. macam faiz rodzi ckp, mungkin klau truskan jgk, terkantoi tgh jln.. tpi, slain kerjaya tu, aku pon dah x minat yang laen.. benci betol pkir psal bnda ni..
apa pon, aku masih berharap dapat la continue ngan engineering.. msa apply sbp dlu pon coz aku x nak blaja bio dkat sultanah asma n nk blaja technical science utk jd engineer... klau sekarang aku terpaksa batalkan cita2 aku tu, sedih..kecewa.. smua ada..
tpi apa pon, aku masih bersyukur ngn result ni.. masih ramai lagi kt luar sna x bernasib baik mcm aku wlaupon result ni pon atas2 urat jew [8a3b]... wlaupon result ni sedikit sebanyak agak mematahkan semangat aku nk jd engineer, tapi aku percaya result kali ni bukan penentu segala..
klau keinginan tu ditambah dengan usaha insyaAllah, rezeki ada... mungkin result ni mnampakkan aku ni x match ngan engineering, tpi kalau di beri peluang, aku nk berjuang untuk capai cita2 aku ni.. semoga sentiasa diberkati Allah..
tapi, kalau rezeki aku bukan dekat stu, x apala... Allah knows the best.. apa pon, buat kengkawan yang laen, congrate sebab menaikkan result mat jiwa...

3 comments:

farhanN said...

alhamdulillah la
bersyukur
pa2 rslt pn msti da hkmh
anN

Anonymous said...

hey gal, dont give up, u stil got chance to further engineering. Byk cabang lg nk buat enggineering. Xsemestinya yg result baek 2 dpt survive dlm egineering. aku dlu pn tk B3 tp alhamdulillah skang lg 2 thun nk abes dgree dlm mekanikal. Ang mesti tertny2 sapa aku kn..kalu nak tau g jenguk blog aku..maybe aku dlu pnh buli ko msa orientasi..hehe..k take care sis..

Yon Yusuff said...

jgn sedey2 laahh~
life's a loong way to go !
neway, support earth hour tau~

Daisypath Friendship tickers