Thursday, August 12, 2010

responsible~

dulu aku pernah tulis pasal aku jadi pengarah program lawatan anak yatim..
yang akhirnya terkubur bila mcm2x sangat dugaan..

dan 3 hari lepas, sekali lagi aku di assign kan untuk menjadi pengarah program..
n kali ini beratus kali berbeza dengan yang dulu...

klau dulu program aku untuk 20 orang ahli kelas..
kali ni aku buat program untuk lebih 100 orang, mahasiswa dari Fakulti Kejuruteraan Elektrik..

klau dulu semue sama umur..
kali ni untuk dari first year hingga 4th year..

klau dulu semua aku kenal..
kali ni semua dari 9 kursus yang berlainan..
kejuruteraan elektrik kuasa, kejuruteraan elektrik elektronik-perubatan, kejuruteraan bioperubatan, kejuruteraan elektronik, kejuruteraan mikroelektronik, kejuruteraan mekatronik, kejuruteraan komputer, kejuruteraan elektrik instrument, kejuruteraan elektrik telekomunikasi.

klau dulu program charity untuk bantu anak yatim..
kali ni program motivasi untuk bantu pelajar2x ni..

kalau dulu aku berurusan dengan fakulti dan dekan..
kali ni dengan pejabat hal ehwal pelajar/mahasiswa..

kalau dulu budget aku RM 695..
kali ni budget RM 4000..

klau dulu aku pergi ke sana..
kali ni aku kena sediakan tempat penginapan untuk penceramah.. tempat untuk diadakan seminar..

klau dulu miss irsalina dan miss nora selalu tolong..
kali ni takde lecturer yang ambil tahu...

kalau dulu program aku melibatkan kawasan terdekat uitm..
kali ini penceramah jemputan aku dari syarikat consultant besar dari KL...

n banyak lagi.. aku dah x larat nk tulis2x..

benda ni mmg buat aku ternganga jugak mase dpt program ni untuk di handle..
compare to Amira yang kne jadi pengarah majlis jamuan akhir tahun TESLA
idris pengarah program solat hajat untuk peperiksaan akhir tahun
Andee pengarah untuk majlis bebuka puasa fakulti..

program aku melibatkan org luar dan komunikasi yang baek dengan students untuk ajak diorang join seminar ni...
ya, mmg ade bantuan dari ahli2x yang lain..
tapi as s leader bebanan tu tetap terasa...
risau kalau terdapat bantahan dari pihak HEP..
atau insiden2x yg tak dapat dielakkan...
bekerja dalam 1 team, tetapi ketua yg tanggung bebannya...

and i have to highlight that i'm a first year first semester student...
there too much thing i didnt yet learn about leadership..
involving a faculty in a university..

and once again i wanna say that i'm feel so sad because of this responsibility, i cant make it to meet my bestie, zera arika before she's going to US, to further her study in 12 more days..

yea, disappointed.. hopefully she'll doing well there.. i'll be missing u.. a lot..
i know, i'm a bad friend..
it's been times i've to cancel our meeting...

zera; go0d luck.. know that i'm really proud that u get what u really want..
will always my friend, best bed partner.. love yaaa~~

kampunggal~
sumpah, assignment aku x terkejar.. n test aku berterabor sini sana..
please.. be far from me, busyness..

1 comment:

shafiqabdshukor said...

gud luck wat prgrm...
kalo x tau jgn segan2 tny kitorg.....
kalo nk mntk tolong pon leh.....
especially qaha tu..
bijak die tu..
prnh jd s/u palapes lg...

Daisypath Friendship tickers