Tuesday, April 13, 2010

byk makanan vs xde makanan..

tajuk paling bengong aku rase...

today's post is about FO0d..
urm.. but it's not about "theory dari dapur"...
it's about WASTING THE FOOD...
i just got an emel from my sister... (thank sis)..

n pasal fo0d larh of course...
(berapa kali mau ulang word tuh)

here it is...
jamuan dekat mna pon xtau lah..


even there no such drunk party (ko bukan x nampak kot tu pak arab kan?dudok sopan lagi tuh), tapi makanan diorang nih mcm jemput seribu org nk mkn.. instead of just a few of them je yg ade...
mungkin time tu tukang cuci pinggan x sempat nk cuci, cume yg tinggal talam besar gajah bertingkat ni je.. (alasan yg paling x munasabah)


bertingkat tingkat plak buah tu yg xleh blah...
yang aku dok perhati.. ada pulak buah nenas atas tuh... x buang kulit lagi...
xtau lah aku klau org arab mmg makan buah nenas skali ngan kulit...
kang ade gak x makan setahun bcoz of mulut da koyak rabak...

n ade gak pisang yang belom masak.. hijau lagi tuh...
mcm mne diorang mkn pon aku xtau...
lpas habis je party ni gamaknya semua dok beratur kat pintu toilet...
as fruit is good for digestion kan???
(tambah2 pisang tu..) huk3x....

n here it is...

xde la banyak pon kan diorang tgh basuh beras nk msak...
ni cukop la untuk 2 ribu org mkn kot...


tapi masalahnya dalam berapa org je pon nk mkan...


tgk.. dengan lauk bersepah sepah dalam tuh...
hisy...
n as the result...
tadaaaa!!!


inilah mkanan2 yg di buang...
atas tanah..
mungkin kt sane xde kucing..
ouh, mungkin kucing pon da x larat nk mkn...
urrmm???

takde motifkah leteran aku mlam ni??
it just i want u all, to remember...
all these people...


who dont even have anything to eat...


klau pasir to boley di digest, gamaknye da lma x de pasir dekat negara diorang...


aku nk seru korang menderma pon aku xtau mcm mna nk derma or any ways we can do that...
if u do know, why dun share it here..

so ingatlah kwan2 (cess, mcm x pernah buang mkanan)..
aku bukan nk seru korang je, nk seru diri sendiri ni jugak..
janganlah membazir...
even kite buang mkanan tuh, bukan rugi ape pon kan.. (bapak kite kan taukey beras)..
ataupon alasan xley blah, "mse nk bli tu, betol2 lapar, bile dah mkn sket dh kenyang, nk buat mcm mna kan?"
memanglah xleh nk buat mcm mna klau kite x berubah rubah..
akhir kata, "makan sbelum lapar, bhenti sbelom kenyang"..

coretan 1.39 a.m..
kampunggal~

arh, mcm xde motif... aku xtau mcm mne
nk sampaikan dekat korang ape yang
sebenarnya aku nak sampaikan...
arggh, kusuttt....

1 comment:

Atiqah Mahzan said...

aku faham naimah,bagus2..

Daisypath Friendship tickers