Sunday, March 28, 2010

mereka tak bersalah!!!!

saban hari boleh je kita nampak kat surat khabar berita pasal buang anak. (ayat mcm karangan spm).. it's seem like normal phenomena to be happen everyday..
nak je aku maki hamun manusia2 yang xde perasaan ataupon berperasaan binatang..
ouh, salah, binatang pon x buang anak, (kecuali arnab belakang rumah aku yang mkn anak sendiri)..

ni perangai kalah setan (setan ada buat anak x?)..
tulah yang orang cakap pandai buat x pandai tanggung...
pelik bebenor, xde perasaan ke tengok muka baby yang x tau apa satu pon lagi tuh...
dia baru nak tengok dunia, baru nak hidu bau alam ciptaan Allah ni, baru nak mendengar bunyi2 kat bumi ni...
isy3x.. nk je aku lempang biar mampos mak bapak budak ni...

dibuang di tong sampah.. tu ke balasan yang diorang perlu tanggung sebab kesalahan wujud dalam rahim seorang wanita untuk 9 bulan..
dibuang di tepi jalan.. tu ke balasan yang diorang perlu tanggung sebab kesalahan wanita yang kandungkan dia di buang keluarga...

bapak mak same je.. yang bapak x nak mengaku anak, yang mak takot dengan masyarakat..
masa buat xnak plak takot.. tulah..
buat sama2, tanggung xmau sama2..
isy3x.. xleh aku..

lpas ni rasa cam nak sroh kerajaan mesia include kan DNA dlam mykad..
boley lah nk check tu anak sapa...
lepas tu sumbat kulit durian kat dalam mulut depa... (apesal durian pulak ni)

faktor depa ni dok buang anak sana sini, mesti lah sebab takot tahap anak badak..
klau kite takot pon kita buat benda bangang jugak..
klau tgh mandi tiba2 nmpak hantu pon kita lari kluaq bilik air tak sempat pon nk tarik towel...
ketakutan mengatasi semua..
tu la, len kali kalau takot jgn buat terus...

tapi time bercinta, mna nak sedaq..(alasan kuno org bercinta)
dah tu..
klau ampa nk buang sangat, pi la buang kt tempat proper sket nuh..
kt masjid ka, dekat rumah org ka...
boleh jugak org tolong besarkan dia..

belambak lagi orang dalam dunia ni yang nak sangat2 anak tapi x dapat...
ampa tu Allah bagi senang2, ampa pi buang.. bengong punya orang!

len kali nk kna sedia sebuah tempat,
"Tempat buang bayi.. sila letakkan bayi anda berpakaian dalam keadaan selamat.. pihak kami akan membuat kutipan sebentar lagi.."
haaaa.. kot klau buat lagu ni baru depa ni ada akai siket kot...
apa punya orang!!!

ha tu dia.. aku dah bletiaq.. kluaq habeh bhasa ibunda dan nenda aku...

No comments: