Monday, September 14, 2009
MUET...
unlucky, my name is not on the system..
kenape???
mane la aku tau.. x penah plak keje dekat majlis peperiksaan mesia...
at first panik jugak..
kenapa nama aku xder...
after knowing that there's still a lot of people having the same problem, rasa ok sket..
at least, any problem tanggung sesame kan??
huhu...
ain, syafika n yot pon xde name jugak...
after refer to the office, we have to meet dr rosli...
dr rosli simply said "pergi pejabat pelajaran dekat seksyen 4"
perghh.. one more thing to handle...
kalau seksyen 4 tu mcm kolej mawar pegi pusat kesihatan ok la jugak...
ni x pepasal nk kena cari teksi...
dengan berbekalkan semangat waja, aku, ain n syafika berangkat ke bus stop mawar..
(happened yesterday)
Alhamdulillah.. ade teksi kat situ..
so no need for calling2 anymore...
ain pon bukak pintu teksi tu...
(memandang ke arah pak cik yg pkai mask tu)
ain : pak cik, kitorang nk pergi seksyen 4, pejabat pelajaran
pak cik: ye2.. masok..
kitorang bertiga tanpa segan silu masuk dalam teksi...
teksi pon bergerak...
pak cik: pejabat pelajaran negeri selangor kan?
aku pandang ko, ko pandang aku..
masing masing xtau...
ain: yg dekat seksyen 4 tu pak cik..
pakcik: ye la tu..
sesampainye di situ (depan pagar je), pembayaran tambang pon dibuat..
RM 6.00++
kitorang tercangak sebentar tengok bangunan tu...
fuhhh.. besar.. siap ada dua gate...
perbalahan tentang nak masok gate yg mna satu berlaku...
kau nak masuk pintu tu, aku nak masuk pintu ni...
sedangkan dua dua pon boleh je masok..
aiyo00...
sekali kitorang terpandang kat tembok pagar tu "pejabat pelajaran Selangor"
aku: aku rasa kita patot pergi pejabat pelajaran daerah la..
ain: tapi ni kat seksyen 4 kan.. yg ni la..
syafiqah : a'a.. yg ni la kot..
aku: bukan bukan... pejabat pelajaran daerah n negeri 2 2 dekat sini..
ain: jap, kita tanya pak guard..
kitorang pon tekedek kedek mendekati pak guard yg langsung x meng guard gate tu..
ain: Assalamualaikum, tumpang tanya, kat mane pejabat pelajaran daerah?
pak guard : ni pejabat pelajaran negeri selangor. pejabat pelajaran daerah dekat seksyen 19..
ain tercengang sebentar..
syafika n aku: betol la yg ni, dah yang ni dekat seksyen 4..
maka berjalanlah dengan penuh bergayanya kitorang menuju ke bangunan yang tersergam indah tu.. (indah sket la dr kolej mawar aku, tapi fakulti aku lagi cantik ar)haha..
sekali pintu tu pintu automatik yg mcm shopping kompleks tu ar..
(yg buka sendiri tu la)
aku dah macam was2 sket, dah dekat dah ni dengan pintu.. dia buat tak bukak pulak..
sekali aku pegi lagi dekat, fuhhh... nasib baek dia terbuka jugak akhirnya...
kitorang da nampak kaunter pertanyaan..
sorang kakak yg comey ade ade kat stu..
ain: Assalamualaikum.. kitorang ade masalah dengan pendaftaran MUET. nak kene rujuk bahagian mane eyh?
kakak comey: (terdiam sebentar) ambik no kat tepi ni, tekan butang A. lepas tu pergi kat tepi sini, tunggu no..
aku pon tekan la butang A.. keluar la angka giliran 1016.. no giliran sekarang 1014..
kitorang berderet ke bahagian tepi. ade macam kaunter (tapi x macam kaunter pon, penat kitorang tercai cari mane kaunternya)
ain: tengok luar je macam grand. kat dalam x cantik pon..
aku (dalam hati): memang pon!!!
aku: a'a.. macam sekolah.
setelah tak sampai tiga minit menunggu, turn kitorang sampai..
aku pon bergerak menuju ke kaunter bersama dua org manusia yg laen (ain n syafika)
aku: Cik, (actually nya puan) kitorang dah daftar MUET, tapi nama kitorang xder dalam system masa kitorang check.
Cik: kamu daftar bawah ape? persendirian ke?
aku: tak, bawah uitm.
Cik: kamu check dekat mane?
aku : online.
Cik: tapi surat sampai kat rumah kan?
aku: tak, surat tu sampai lambat. bila dah dekat nak exam. ni untuk check dulu.
Cik: ouh, macam ni. online kamu boleh check lepas 15 ari bulan. kalau xde, kamu call je sini, xpayah datang.
kitorang berpandangan.. macam tu je???
aku: Cik, berapa eyh no telefon sini?
cik tu pon menghulurkan sekeping kad kepada aku.. "Pejabat Pelajaran Selangor"
akhirnya kitorang melangkah keluar..
aku: cam tu je?? rugi tambang teksi RM 6.00++.. call je pon x pe..
maka kitorang pon mengambil keputusan untuk "alang alang datang ke seksyen 4, biarlah samapi ke Plaza Alam Sentral".. hehehee..
kaki yang tadinya lemah, terus cerdas lagi kuat..
merentasi tasik Shah Alam menerusi jambatannya.. perghhh..
siap bergambar...
sampai la kitorang sampai ke Plaza Alam Sentral...
ari ni selepas bangun tido, aku bukak la laptop tunggal aku ni..
dengan harapan dapat tengok kat mana aku ambik muet nnti..
setelah broadband dipasang..
button connect di click...
aku dengan semangat waja lagi perkasa menaip www.mpm.edu.my
lalu ku enter...
keluar la muka depan...
lalu aku click dekat gambar MUET tu...
berdebar debar rasanya..
macam nak ambik result spm...
keluar la tempat untuk aku isi no ic...
dengan lajunya tangan aku menaip..
lalu ENTER..
pup!!!!
No Record Found ! Please ensure the IC number given is correct.
siap dengan bertulisan kaler merah..buat aku mrah je..
grrrrr.. geramnye aku!!!
siap ko!
so, kitorang nak call pon da nk abes ofis hour ni...
esok jage ko, kitorang nak berleter da ni..
marah tau ni..
those who wanna check.. http://www.mpm.edu.my/muetreg/index.php
Monday, September 7, 2009
Faruq in the hearts..~

seeing the pic above, i'm sure u all guessing it is the owner of the name i wrote at the tittle...
and exactly it is.. faruq..
who is diz faruq??
not my boyfrenz.. (yet! hahah.. just joking)
not my brother.. (younger than me of course)
not my idol.. (we keep working on our dream)
n neither my neighbour.. (kelantan n kedah is too far for it isn't??)
but he is our PI0091b beloved frenz..

if u all did reading my previous post, tittle "nasib atau rezeki" on june 13 2009, he's the faruq that i mentioned...
http://naimah-kampunggal.blogspot.com/2009/06/nasib-atau-rezeki.html
it is more than a month he left us..
to continue in medical study of course..
i still remember the first time i know him..
it is when his name was called to do a physics question at the white board in the lecture hall (DKH)..
it is when ain mentioned, "terer giler faruq ni.." (as he perfectly answered the question)
he's not a talkative boy, but it is interesting to hav a chat with him...
it still in my mind, when the first time i talk to him..
at faculty of electrical engineering, floor 14..
waiting for miss christina to come for physics tutorial..
the sentence that keep reminding ain n me is when he said, he wanna be a doctor that wear the 'serban'...
impressed??? hehehe..
he's going to egypt next month..going to grab his dream on becoming a doctor..
we're all here hoping that u'll achieve whatever u're dreaming to hav...
n dont forget!!!
u're the only one in our class that gonna be a doctor okeyh!!
(since everybody else taking the engineering)
so, dont forget to giv us a free treatment once u become a doctor..
(the whole class tau)
huhuh..
so, gud luck my fren... do remember us here..
u'll ever be our fren, now n forever...
to our super duper fren: u're still our classmate~
Thursday, September 3, 2009
ini kisah PI0091B...
"perasancantiksia" di perintah oleh permaisuri kejam bernama nurulain..(seperti gambar di bawah)
dikerahnya rakyat jelata untuk beri harta kepadanya supaya dapat bershopping di PAS dan PKNS..
ratu ini telah dibantu dengan 3 org dayang.. yang diketuai oleh dayang wati untuk merampas harta rakyat...
kerana sikap ratu nurul ain yang kejam itu, lalu raja kepada negara "perasanbagussia" mula mengambil langkah untuk merampas negara tersebut...
negara tersebut telah diperintah oleh tuanku Dol.. (gambar di bawah)
tengku Dol telah mengerahkan anak2 buahnya untuk mengatur strategi.. strategi demi strategi dilakukan untuk menakluki "perasancantiksia"...
maka bertungkus lumuslah rakyat jelata tengku dol untuk memasang strategi...
semua memerah urat otak dan sendi bagi memenangi negara tersebut...
dengan teknologi tinggi dan terkini, semua laksamana bekerja menggunakan komputer dan perisian terkini, "microsoft word 2007" utk mengebom "perasancantiksia"...
secara kebetulannya, laksamana Izahar (dari perasanbagussia) telah memberitahu kekasihnya, dayang wiyah (dari perasancantiksia) tentang rancangan itu..
maka dayang wiyah berbincang dengan dayang wati dan dayang yusra untuk menyerang perasanbagussia terlebih dahulu...
dengan pantas ratu ain telah memerintahkan laksamana udin dan temenggung afiq utk mengatur strategi yang lebih canggih...
mereka berdua telah menggunakan perisian yang sedikit maju, iaitu "microsoft excel 3.0"...
segala pengiraan dan percaturan dilakukan..
setelah 3/4 sepurnama merindu, maka pertempuran pon berlaku...
semasa "perasanbagussia" sedang bertempur dengan "perasancantiksia"...
maka terbelahlah table, heading dan footer..
musnahlah footnote, page number dan formula...
tetiba sebuah negara lain telah menghantar pasukan yang lebih canggih...
pasukan tersebut dari negara yang diperintah raja dolah dan dan raja eqal...
kedua dua raja genius ini telah bertindak secara senyap2...mereka datang dari negara "perasanhebatsia"...
angkatan ini diketuai laksamana fiq yang mengatur strategi kotor ini (serang ikot jalan belakang),
disebaliknya, laksamana fiq dibantu temenggung naimah yang melancarkan serangan perisian "matlab" + "GUI"...
akhirnya kemenangan berpihak kepada "perasanhebatsia"..
ratu ain dan tengku dol telah ditangkap dan dihumban ke dalam penjara selama 3 purnama...
akhirnya mereka bertaubat...
setelah itu, raja dolah telah berkahwin dengan ratu ain...
manakala tengku dol berkahwin dengan laksamana fiq..
mereka hidup aman selamanya..
Saturday, August 22, 2009
last but the best..
syafiqah, latip n me.
i admit, that was syafiqah's and my fault..
of course, this already the fifth experiment..
well, thanks LATIP, AMIRUL n SYAFIQ...
was being in our group..
and to Syafiqah of course, always my groupmate since the first experiment..
i will miss ain's group that alway be at the table in front of us in the lab..
ain, haiqal, faiz.. (my bestfren)
they are the one that made the lab going crazy with all the jokes..
and my group always try to beat their group to finish up the experiment faster than them..
but we always loose..
until the sixth experiment.. we win at last.. hahaha..
to the beautiful lab instuctor, miss azie, thanks a lot..
u teach me a lot.. miss to hear u say, "anak-anak, dengar sini.."
good luck in finishing ur master study yeah..
really wanna scream out saying that i cant wait to do the chemistry experiment for the next semester..
hoping to get the class with my bestfren..
faiz, syafiqah, ain, haiqal...
also gonna miss yusra, hakim, amar and arif.. our labmate.. u all the best!!!
Saturday, June 13, 2009
nasib atau rezeki???
coz this is the first time, then we just having a briefing about the lab n the 5 experiments that we're going to do.. tiba2, tutor tu tanya, siapa yang sebenar benarnya tak berminat pon dengan engineering.. i just wonder, ade ke.. kalau tak, xkan ke sini..
for my surprise, 4 students raised up their hand.. there are..
1. fatehah- dia nak buat bisnes, just having an interview with jpa, tapi dia dapat offer upu utk ke sini, so she's in case of having no choice, come here.. but last week, she just get the offer from jpa in bisuness admin study , so dia tengah fikir fikirkan n waiting for the letter.. our tutor said, those who study in business admin takkan dapat buat engineering, but those yg buat engineering bila2 masa je boley buat bisuness study.. contohnya, an engineer that create the product, can sell the product and he know very well the function n how does it work.. but, a bisunessman, can sell the product but doesn't know the product well.. so fatehah, cmne? berat keputusan ni...
2. farouk - he doesn't like anything in calculation.. bila tutor tanya kenapa dia plih engineering then, dia cakap "saya suka engineering, tapi x suka kira kira.." we all, turned silent hearing that.. mcm mna tue?? lepas lama tutor kitorang pikir pikir then, "bro, kalau kau nak tau, in engineering, 80-90 percent is calculation" (that's the way our tutor talk to us, just 27 years old.. cam abg kitorang je..) farouk senyum je.. dia bagi tau, dia dapat offer buat medic di mesir bawah yayasan islam kelantan, tapi dia x minat medic.. confused!! kalau tak minat mengira, he should involve in medic isn't? our tutor said, "medic punya market, sampai mati pun orang nak pakai.. engineering belum tentu lagi, depend on economy.." betol tu.. kalau economy meleset pun, orang sakit, still pakai doctor kan??? tapi engineer... paham2 ar.. no money, no project, no work..
3. shafik - minat dengan medic.. dapat offer medic, tapi xnak pegi coz abg dia yang engineer di petronas cakap, jadi engineer duit banyak.. hahaha.. it's sound funny lak.. tutor cakap, "bro, kau tak semestinya bernasib baik macam abg kau.. kalau kau tak minat, macam mana kau nak berjaya dalam bidang ni. duit tak penting bro, yang penting puas hati dengan kerja kita tu.." betol kan??? but if his bro can help him a lot in this field, may be he can fall in luv with engineering..
4. faiz - wanna be a pilot. tapi tak lepas interview yayasan darul iman, terengganu.. dia cakap interview tu di buka hingga 23 tahun.. so, next year he gonna try again, until he get it... tutor cakap, "ok la jugak tu bro. pilot dengan engineer tak jauh.. kau boley je sambung bidang euronotik nanti.." maybe he's dissapointed because he failed in the interview, but he still got the chance isn't? 4 more times.. not everybody as lucky as that.. not everybody...
so, aku terpikir pikir, apa perasaan orang yang terpaksa study bidang yang dia langsung tak minat?? orang cakap, minat boleh di pupuk, betol ke?? i dont think so.. macam mana aku tak minat kimia sekarang n i hav to learn chemistry engineering.. bila kelas nak mula, aku rasa macam susahnya nak catch up.. tak suka chemical equation mostly.. bila masuk lab, buat eksperimen, da tau nnti report nk kna buat chemical equation, calculate the mol and all those things... waaaaa... boleh ke pupuk minat tu???
Friday, June 5, 2009
friend?? penting ker?
i mean, kalau orang tu jenis yang tak bertolak ansur, boleh tak korang yang bertolak ansur walaupun rasional nya korang yang betol.. mungkin sesetengah orang akan cakap, dah dia tu tak betol, tak payah la kawan.. that's right.. tapi semua orang tak sama kan? so, kalau nak cari yang sebijik otak cam kita mang susah nak jumpa.. apa apa pon, mesti ada beza jugak kita dengan dia. so macam mna tu??
mungkin aku sekarang dalam kekeliruan memilih kawan.. yea.. lebey kurang la.. orang senang je cakap, cari kawan yang baik, yang tak pengaruhi kita.. tapi bukan senang dowh.. sometimes bila dia nak itu, ini, kita kadang2 terpaksa ikut, just nak senangkan hati dia.. yer la, tak nak la buat dia terasa or something like that.. i mean cam mengalah la dengan dia. tapi sampai bila?
betol jugak kata orang.. lama2 dia naek lemak pulak.. fuh.. susah.. dia ingat kita ni senang je nak follow dia.. yang sebenarnya kita just nak jaga hati dia ja...
kalau dah lama kawan, senang je aku nak sound, yerla, da kenal rapat kan.. mesti la tegur menegur pon senang.. ni kalau da baru kenal susah la..
aku pon dah pening kepala pikir pasal kengkawan ni... aku cakap macam ni, bukan la orang yang aku tengah nak berkawan ni teruk tahap gaban ke apa.. diorang ok.. study come first.. Alhamdulillah, aku pun cam seronok study ngan diorang yang cepat giler pick up ape yang lecturer ajar kat depan n we share a lot in study.. and diorang byk mengajar aku.. cuma social life kitorang tak sama.. tu yang buat kadang2 kitorang tak berapa selesa with each others...
aku try to follow their ways and at the same time try to constant to be the old naimah..
Tuesday, May 12, 2009
done my "duplicate"
banyak juga yang aku rancang macam lain, last last jadi macam lain coz tersilap plan.. haha..
last post ni cam crowded sket, btol2 rush nak siapkan..
masa tak mengizinkan..
tapi harapnya tak da la tanda tanya apa2 yg x jelas..
lpas ni sambung study, tak tau lagi bila nak meringankan tangan menulis kat blog ni..
Monday, May 4, 2009
mari mengundi!
panik nak start study?
Monday, April 27, 2009
come! lets join!
download.. http://www.softpedia.com/get/Internet/Chat/Instant-Messaging/Windows-Live-Messenger-9.shtml
Sunday, April 19, 2009
thanx to you all!!!
pendek dan panjang kata, thanks kat smua...
everything is enjoyable..
check this out - how much u appreciate the friendship
http://naema.blog.friendster.com/2009/04/how-much-u-appreciate-the-friendship/
frenz! frenz! frenz!
aizat - kau aku
Biar kata memisah kita Biarkan saja
Di dalam dunia ini
Biar sampai akhirnya nanti
Ooohhh..Oohhh..Ooohhh…
Monday, February 16, 2009
F.R.I.E.N.D.S.H.I.P
What is a friend? A single soul dwelling in two bodies. ~Aristotle
Piglet sidled up to Pooh from behind. "Pooh!" he whispered. "Yes, Piglet?" "Nothing," said Piglet, taking Pooh's paw. "I just wanted to be sure of you." ~A.A. Milne
Lots of people want to ride with you in the limo, but what you want is someone who will take the bus with you when the limo breaks down. ~Oprah Winfrey
A good friend is a connection to life - a tie to the past, a road to the future, the key to sanity in a totally insane world. ~Lois Wyse
A friend can tell you things you don't want to tell yourself. ~Frances Ward Weller
Friends are relatives you make for yourself. ~Eustache Deschamps
A friend is one of the nicest things you can have, and one of the best things you can be. ~Douglas Pagels
A loyal friend laughs at your jokes when they're not so good, and sympathizes with your problems when they're not so bad. ~Arnold H. Glasgow
Only your real friends will tell you when your face is dirty. ~Sicilian Proverb
If a friend is in trouble, don't annoy him by asking if there is anything you can do. Think up something appropriate and do it. ~Edgar Watson Howe
A friend is the one who comes in when the whole world has gone out. ~Grace Pulpit
Friendship is unnecessary, like philosophy, like art.... It has no survival value; rather it is one of those things that give value to survival. ~C.S. Lewis
Before borrowing money from a friend, decide which you need most. ~American Proverb
Friendship is a sheltering tree. ~Samuel Taylor Coleridge
The best time to make friends is before you need them. ~Ethel Barrymore
Probably no man ever had a friend that he did not dislike a little. ~E.W. Howe
I value the friend who for me finds time on his calendar, but I cherish the friend who for me does not consult his calendar. ~Robert Brault
'Tis a great confidence in a friend to tell him your faults; greater to tell him his. ~Benjamin Franklin
Each friend represents a world in us, a world possibly not born until they arrive. ~Anäis Nin
Yes'm, old friends is always best, 'less you can catch a new one that's fit to make an old one out of. ~Sarah Orne Jewett
If you're alone, I'll be your shadow. If you want to cry, I'll be your shoulder. If you want a hug, I'll be your pillow. If you need to be happy, I'll be your smile. But anytime you need a friend, I'll just be me. ~Author Unknown
It is the friends you can call up at 4 a.m. that matter. ~Marlene Dietrich
Friendship is one mind in two bodies. ~Menclus
I don't need a friend who changes when I change and who nods when I nod; my shadow does that much better. ~Plutarch
In my friend, I find a second self. ~Isabel Norton
A friend knows the song in my heart and sings it to me when my memory fails. ~Donna Roberts
thanks for being my friends.. u all mean a lot to me.. a lot..
so. you guys out there, what is the meaning of frenship for all of u? just leave a comment...